• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Beslutsångest, vilket erbjunade ska jag välja för samlingslån

fredski

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
7 Februari 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Hej igen allihop!
Har efter flera års kämpande hamnat i en ganska bra sits om man får säga så med 280 000 kvar i skulder. Hur som helst så sökte jag nu genom advisa att samla de tre lån jag har till ett och fick då till min glädje många erbjudanden. Skulle vilja kolla om det är nån som har erfarenhet av följande aktörer:

Lån&Spar bank, gav mig hela beloppet, men på 11år istället för 8år dock bäst ränta 4,07 effektiv. Känns lite halvkrångliga vad jag läst mig till?

Seb 8år 4,7% Har själv haft dem tidigare. Inget krångel förutom att jag aldrig tog tag i att kontakta dem för att kunna logga in på deras hemsida vilket inte gick bara med mobiltbankID

Sevenday 8år 5,11%, Lönespec och bild på Id
Ica 8år 5,3%

Alla har lösenkrav, men det gör mig inget då det är synliga lån som hela beloppet ska gå till.

Vore tacksam om nån med erfaren av dessa aktörer vet om det är nån man ska undvika? Tack på förhand om nån orkar kommentera!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Affeh.

V.I.P
Poäng: 147
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Hur såg dina förutsättningar ut när du gjorde ansökan om att samla lånen?
 

fredski

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
7 Februari 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Mina förutsättningar var ganska bra:

Inkomst 353 000, underskott 37000.
Två st blanco 220000 hos Forex och 40000 hos Resurs.
Kontokredot Credway 20000.
Bolån tilsammans med sambo 1600000.

Hade en UC på 0,8 när jag sökte och 0 förfrågningar.

Credway ställde till med mycket när dom hamnade på UC. Var tvungen att ta ut lite pengar där i somras då jag inte ville ta en UC, men behövde pengar snabbt. Hade 0,4 innan Credway vände upp och ned på allt och jag fick typ 1,6 i UC och har nu fått vänta bort mina sista förfrågningar.

Att jag inte sökte ett lån redan då var ju en tabbe med facit i hand, men jag var nöjd med Forex och Resurs lånen och tyckte det var bra att kunna amortera mycket, men nu vill jag samla lånen till 1 och även utöka återbetalningstiden då jag behöver få ned månadskostnaden från de ca 6000 jag betalar exkl credway. Kommer ta lite längre tid att betala tillbaka, men ska amortera extra om jag får möjlighet.

Har tidigare haft riktigt risiga förutsättningar, men efter snart 3år som spelfri och dribblande bland lån så känns det som jag har kommit en bra bit på vägen!
 

fredski

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
7 Februari 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Blev SEB tillslut. Dom har tydligen fortfarande avtalet via brevpost vilket jag hade glömt.. Drygt! Har egentligen inte bråttom och sambon vet om lånet redan, men väldigt osmidigt!
Får se till att ordna inloggning till deras sida också denna gång så man har koll på lånet mer än att det dras en gång i månaden. Blir väl bra när det är klart!
Kämpa på allihopa!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp